منتديات كنائس المحله الكبري

++++++++++

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة المنتدي

    محكمه الحب

    شاطر
    avatar
    sameh
    +†+ نائب مدير المنتدي +†+
    +†+ نائب مدير المنتدي +†+

    ذكر
    عدد الرسائل : 3693
    العمر : 41
    الأقامة : In the bosom of the Father
    العمل : branch manager of citizen company
    الهواية : search for love Real without deception or a lie
    نقاط : 1540
    تاريخ التسجيل : 18/08/2007

    loved محكمه الحب

    مُساهمة من طرف sameh في 2010-03-30, 2:08 pm

    انا جايبالكم فكرة عجابتنى قووووووووووى اسمها

    (محكمة الحب )
    واظن انها باينة من اسمها

    من شروط المحكمة :

    1- اللى يدخل لازم يجااوب على الاسئلة كلها يعنى مفيش حاجة اسمها ( لاتعليق _ او يعمل نفسه مش واخد باله من السوال)

    2- اى حد ليه حرية انه يدعى اللى بعدة انه يجاوب على الاسئلة يخترة يعنى وطبعا ملوش الحرية انه يرفض
    لانها محكمة مفيش رفض.

    3- لازم تكون فى صراحة فى الاجابة لانها محكمة ومحدش يكذب على القاضى والقاضى دة مش هاقولك انا او مدير المنتدى او احد المشرفين
    القاضى دا ضميرك
    فكره الموضوع ان كل يداخل فابكل امانه يجاوب معانا فى معانا فى المحكمه وهيبقا فى قفص الغرام وتتم المحكمه
    فكره المحكمه علشان كل وحد فينا يقف قدام نفسه مره وحده بقلبه
    وياريت اللى يدخل المحكمه يكون عقله بعيد عن رده
    قواعد المحكمه
    -1 الاجابه عن جميع الاسئله بكل صراحه..........
    -2 تكون صادق
    -3 لاتحاول ان تبعد عن مضمون الموضوع
    فكره الموضوع جميله جدا وهتعجبكوا يا جماعه ياريت كلنا نشارك كلنا نبقا مع بعض
    وياريت محدش يفهم الموضوع غلط احنا مش هانتدخل فى خصوصيات الاخرين

    الاسئلة

    1- اول مرا تحب كان عندك كام سنه ؟؟؟؟؟؟؟


    -2 اسم اول حبيب ليك وممكن اول حروف بس؟؟؟؟؟؟؟

    -3 عمرك حبيت من طرف واحد قبل كده ؟؟؟؟؟؟؟

    -4 حبيت كام مرا من طرف واحد ؟؟؟؟؟؟؟

    -5 فى الوقت الحالى بتحب ولا موش بتحب ؟؟؟؟؟؟؟

    -6 مين ايلى كان نفسك تحبو ويحبك و؟؟؟؟؟؟؟

    -7 كام مره حبيت وانجرحت او اتخنت او اتخدعت ؟؟؟؟؟؟؟



    -8 مين اكتر واحد حسيت انك لما تحبو هتكون سعيد معاه ؟؟؟؟؟؟؟

    -9 هل تقدر تعيش من غير حب ؟؟؟؟؟؟؟

    -10 لو حبيت حد هاتقدر تقول انا بحبك ولا هتكون مكسوف ؟؟؟؟؟؟؟

    -11لو حبيت حد قبل كده وعرفت انى سعادتك هكون معاه ومش هتقدر تعيش من غيرو وهو موش بيحبك هتعل ايه ؟؟؟

    12- الحب من وجه نظرك شكلو ايه ؟؟؟؟؟؟؟

    -13 اول مرا تحب كنت حاسس بأيه ؟؟؟؟؟؟؟

    -14لو عرفت انى فى حد بيحبك ومش قادر يقولك هتعمل معاه ايه هتروح وتكلمو ولا تستنا لما هو يجيلك ؟؟؟؟؟

    -15 لو حبيت حد وعرفت انو كان بيخدعك هتعمل معاه ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟

    16- لو كنت بتجب حد قوووووى واكتشفت انه متعدد العلاقات سوء رجل او بنت وكل شهرين ثلاثه مع حد جديد هاتعمل ايه ؟؟؟؟ظ

    17- امتا مر عليك وقت وانت مضايق او مخنوق من الدنيا وهمومها وكان نفسك يكون ليك حد بتحبه عشان تشتكيله همومك ؟؟؟؟



    ماهو الحب وما هو تاثيره عليك

    -1 ايه رأيك ممكن حد يحب حد اوى ويتخلا عن اللى بيحبه بسهوله علشان ماديات او مناصب او علشان حد تانى بيسدد احتياجاته ؟؟؟؟؟؟؟

    2 - هل الغيره فى الحب من وجه نظرك انانيه ولا لازم يكون فى غيره ؟؟؟؟؟؟؟
    -3 تحب اللى يحبك ويغير عليك ولا مش فارقه ؟؟؟؟؟

    -4 هل الخوف من فقدان الحبيب غير الغيره ولا هما اسمين لحاجه وحده ؟؟؟؟؟؟؟

    -5الغيره من وجه نظرك خوف عليك ولا تمسك بيك ولا اهتمام بيك ولا تدخل فى حياتك؟؟؟؟؟؟؟

    وطبعا فى حرية لو حد حب يضيف اى اسئلة
    ويارب الموضوع يعجبكم


    _________________
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    [img][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][/img]

    JESUS
    It can't be to leave me,because "me" are the reason why he gave up his life on the cross
    because He LOVES me

    موقعى الألكترونى
    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


    avatar
    Minas
    +منتدي الملتيمديا+
    +منتدي الملتيمديا+

    انثى
    عدد الرسائل : 676
    العمر : 26
    الأقامة : Canada
    العمل : Jesus survent
    الهواية : Music
    نقاط : 949
    تاريخ التسجيل : 25/09/2007

    loved رد: محكمه الحب

    مُساهمة من طرف Minas في 2010-03-30, 4:45 pm

    1
    - اول مرا تحب كان عندك كام سنه ؟؟؟؟؟؟؟
    أول مرة أحب كان عندي حوالي ١١ سنة


    -2 اسم اول حبيب ليك وممكن اول حروف بس؟؟؟؟؟؟؟
    اسم أول حبيب "د"

    -3 عمرك حبيت من طرف واحد قبل كده ؟؟؟؟؟؟؟
    -4 حبيت كام مرا من طرف واحد ؟؟؟؟؟؟؟
    ولا مرة تقريباً حبيت من طرف واحد

    -5 فى الوقت الحالى بتحب ولا موش بتحب ؟؟؟؟؟؟؟
    في الوقت الحالي بحب

    -6 مين ايلى كان نفسك تحبو ويحبك و؟؟؟؟؟؟؟
    ايهاب نشكر ربنا ربنا أدهولي

    -7 كام مره حبيت وانجرحت او اتخنت او اتخدعت ؟؟؟؟؟؟؟
    أتجرحت مرتين



    -8 مين اكتر واحد حسيت انك لما تحبو هتكون سعيد معاه ؟؟؟؟؟؟؟
    ايهاب حسيت لما أحبه حكون سعيدة معه

    -9 هل تقدر تعيش من غير حب ؟؟؟؟؟؟؟
    لا أقدر أن أعيش بدون حب (مش ضروري لشخص محدد حب لكل الناس )


    -10 لو حبيت حد هاتقدر تقول انا بحبك ولا هتكون مكسوف ؟؟؟؟؟؟؟
    مش بكون مكسوفة أني أصرح بحبي بس كرامتي ما بتسمحلي ..لو الطرف التاني كشفلي حبه بصارحه بشعوري علي طول



    -11لو حبيت حد قبل كده وعرفت انى سعادتك هكون معاه ومش هتقدر تعيش من غيرو وهو موش بيحبك هتعل ايه ؟؟؟
    لو حبيت حد قبل كدة وعرفت أني سعادتي معه ومش تقدر تعيش من غيره وهو مش بيحبني هحاول أتجنب أني اشوفه وبساطة هترجم مشاعري في حبي للأطفال



    12- الحب من وجه نظرك شكلو ايه ؟؟؟؟؟؟؟
    الحب بيبدا بإحساس جميل بس بعد كدة حسيت بمسؤلية تجاه خلاص نفس الرجل اللي حبيته وأني محتاجة أفهمه وابذل كتير كتير علشانه بس لسة ما زال في الأحساس الجميل بس مش هوة الشيء اللي بنركز عليه

    -13 اول مرا تحب كنت حاسس بأيه ؟؟؟؟؟؟؟
    هههه كنت حاسة بالفرحة دة كل اللي فكراه وشوق أني أشوف الشخص اللي بحبه

    -14لو عرفت انى فى حد بيحبك ومش قادر يقولك هتعمل معاه ايه هتروح وتكلمو ولا تستنا لما هو يجيلك ؟؟؟؟؟
    في الوقت الحالي هطنش لو عرفت حد بيحبني ومش قادر يقول بس لو مكنتش مرتبطة هعمل نفسي مش فاهمه حاجة لغاية ما ياخد خطوة

    -15 لو حبيت حد وعرفت انو كان بيخدعك هتعمل معاه ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
    هندم أني حبيته بس في النهاية هصليله وأتمناله الخير وأسيب ربنا والأيام يداووا جرحي

    16- لو كنت بتجب حد قوووووى واكتشفت انه متعدد العلاقات سوء رجل او بنت وكل شهرين ثلاثه مع حد جديد هاتعمل ايه ؟؟؟؟
    هغيره


    -1 ايه رأيك ممكن حد يحب حد اوى ويتخلا عن اللى بيحبه بسهوله علشان ماديات او مناصب او علشان حد تانى بيسدد احتياجاته ؟؟؟؟؟؟؟
    بتحصل بس أنا لا يمكن أعمل كدة... رايي أنه غلط كبير وبيدمر قيم جميلة في الحياه

    2 - هل الغيره فى الحب من وجه نظرك انانيه ولا لازم يكون فى غيره ؟؟؟؟؟؟؟
    لما الغيرة تزيد أوي بتبقى انانيه بس في حدود المعقول مطلوبة

    -3 تحب اللى يحبك ويغير عليك ولا مش فارقه ؟؟؟؟؟
    أحب اللي يحبني ويغير عليا بكمية مناسبة



    -4 هل الخوف من فقدان الحبيب غير الغيره ولا هما اسمين لحاجه وحده ؟؟؟؟؟؟؟
    في رايي الخوف من فقدان الحبيب غير الغيرة



    -5الغيره من وجه نظرك خوف عليك ولا تمسك بيك ولا اهتمام بيك ولا تدخل فى حياتك؟؟؟؟؟؟؟
    العيرة خوف وتمسك بيا





    [b]


    عدل سابقا من قبل Minas في 2010-03-30, 10:07 pm عدل 1 مرات
    avatar
    sameh
    +†+ نائب مدير المنتدي +†+
    +†+ نائب مدير المنتدي +†+

    ذكر
    عدد الرسائل : 3693
    العمر : 41
    الأقامة : In the bosom of the Father
    العمل : branch manager of citizen company
    الهواية : search for love Real without deception or a lie
    نقاط : 1540
    تاريخ التسجيل : 18/08/2007

    loved رد: محكمه الحب

    مُساهمة من طرف sameh في 2010-03-30, 9:59 pm

    اجاباتك نموزجيه وصريحه
    ربنا يوفقك فى حياتك ونظرا لانها محكمه وانك طلعتى صريحه فى اجاباتك مش هانحكم عليكى بحاجه
    هههههههههههههههههههههههههههههههههه


    [img][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][/img]


    _________________
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    [img][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][/img]

    JESUS
    It can't be to leave me,because "me" are the reason why he gave up his life on the cross
    because He LOVES me

    موقعى الألكترونى
    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


    avatar
    Minas
    +منتدي الملتيمديا+
    +منتدي الملتيمديا+

    انثى
    عدد الرسائل : 676
    العمر : 26
    الأقامة : Canada
    العمل : Jesus survent
    الهواية : Music
    نقاط : 949
    تاريخ التسجيل : 25/09/2007

    loved رد: محكمه الحب

    مُساهمة من طرف Minas في 2010-03-30, 10:05 pm

    شكراً يا أخي وكل سنة وأنت طيب

    tota

    انثى
    عدد الرسائل : 32
    العمر : 31
    الأقامة : المحلة الكبرى
    العمل : Computer teacher
    الهواية : التمثيل
    نقاط : 22
    تاريخ التسجيل : 24/12/2007

    loved رد: محكمه الحب

    مُساهمة من طرف tota في 2010-03-31, 2:05 am

    1- اول مرا تحب كان عندك كام سنه ؟؟؟؟؟؟؟

    19 سنة كان بحب بجد


    -2 اسم اول حبيب ليك وممكن اول حروف بس؟؟؟؟؟؟؟

    اول حرف j

    3 عمرك حبيت من طرف واحد قبل كده ؟؟؟؟؟؟؟

    اة (كنت فاكرة من طرفين واكتشفت فجاة انة بعتبرنى اختة ازاى مش عارفة هههههههه)

    -4 حبيت كام مرا من طرف واحد ؟؟؟؟؟؟؟

    مرة واحدة


    -5 فى الوقت الحالى بتحب ولا موش بتحب ؟؟؟؟؟؟؟

    لا مش بحب

    -6 مين ايلى كان نفسك تحبو ويحبك و؟؟؟؟؟؟؟

    [center]الى اكتشفت انى طلعت اختة
    [right]

    -7 كام مره حبيت وانجرحت او اتخنت او اتخدعت ؟؟؟؟؟؟؟

    مرتين

    المرة الاولى انجرحت بسبب ظروف كانت اصعب مننا احنا الى الاتنين

    المرة التانية بعتبرة محصلش نصيب وربنا شايف اننا مش لبعض



    [/right]

    -8 مين اكتر واحد حسيت انك لما تحبو هتكون سعيد معاه ؟؟؟؟ ؟؟

    لسة مجاش لانى مش بفكر فى الى راح

    -9 هل تقدر تعيش من غير حب ؟؟؟؟؟؟؟

    اكيد لا مفيس انسان يقدر يعيش من غير حب بس المهم تلاقى الى يستاهل انك تحبة ويحبك بجد واكيد دة بيبقى بتوفيق من ربنا

    -10 لو حبيت حد هاتقدر تقول انا بحبك ولا هتكون مكسوف؟؟؟؟؟؟؟

    هكون مكسوفة اكيد بس الحاجات دى بتتحس وبتبان على فكرة من الطرفين

    -11لو حبيت حد قبل كده وعرفت انى سعادتك هكون معاه ومش هتقدر تعيش من غيرو وهو موش بيحبك هتعل ايه ؟؟؟

    هنسحب فورا بدون تردد لااستطيع ان اعيش مع شخص مش بيحبنى هيبقى صعب عليا جدا بس اهون من انك تحس طول الوقت انك بتحب من طرف واحد وبتقدم كل حاجة وبتحاول ترضية وهو مش حاسس حتى بيك

    12- الحب من وجه نظرك شكلو ايه ؟؟؟؟؟؟؟

    الحب بوجة عام احساس حلو اوى وكل شخص بيتمنى يحب ويتحب ويعيش حالة الحب ويحس بالاهتمام من الطرف التانى بس الحب من وجة نظرى لازم تكون عاارف رايح على فين بمعنى انك فعلا بتحب الطرف التانى لشخصة مش لحاجات تانية يعنى فعلا هتقدر تكمل معاة بكل ظروفة ولة لا وانك فعلا لقيت فى الطرف التانى انة بيكمل فى كل حاجة

    -13 اول مرا تحب كنت حاسس بأيه ؟؟؟؟؟؟؟كنت

     حاسة انى زى الفراشة من انبساطى بس كنت مكسوفة اوى هههههههههههه

    -14لو عرفت انى فى حد بيحبك ومش قادر يقولك هتعمل معاه ايه هتروح وتكلمو ولا تستنا لما هو يجيلك ؟؟؟؟
    ؟

    لو مكنتش بحبة وانا حسيت بكدة هحاول اتجنبة بمعنى مش هديلة امل انى بحبة لانى مش بحب اضحك على حد واوهمة انى بحبة الصراحة فى الموضوع دة مهمة جدا احسن ما اوهمة انى بحبة وارجع اقولة سورى معرفتش احبك هيبقى اصعب علية بكتير لانى هيكون حبنى اكتر
    اما لو كنت بحبة وحسيت منة بكدة هحاول استهبل لغايت لما يقولى


    -15 لو حبيت حد وعرفت انو كان بيخدعك هتعمل معاه ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟

    هقولك ربنا يسمحك وهقول صبرنى يارب

    16- لو كنت بتجب حد قوووووى واكتشفت انه متعدد العلاقات سوء رجل او بنت وكل شهرين ثلاثه مع حد جديد هاتعمل ايه ؟؟؟؟

    هقولة يلة مع السلامة معطلكش يبقى ميستهلش انى افكر فية حتى مش احبة


    17- امتا مر عليك وقت وانت مضايق او مخنوق من الدنيا وهمومها وكان نفسك يكون ليك حد بتحبه عشان تشتكيله همومك ؟؟؟؟

    اصعب احساس لما يجيلك الجرح من اكتر واحد بتحبة فى الدنيا وهو دة الى كان نفسك تتكلم معاة
    ربنا هو اكتر حد ممكن يخفف عنى همومى

    ماهو الحب وما هو تاثيره عليك

    -1 ايه رأيك ممكن حد يحب حد اوى ويتخلا عن اللى بيحبه بسهوله علشان ماديات او مناصب او علشان حد تانى بيسدد احتياجاته ؟؟؟؟؟؟؟

    بالنسبالى لا لو حاسة ان الى قدامى شرينى بجد وهيخلينى اسعد واحدة فى الدنيا بحبة ليا وحنيتة عليا ممكن استحملة لانى هبقى حاسة بية انة بيعمل كل الى يقدر علية حتى لو قليل علشان يحاول يسعدنى

    2 - هل الغيره فى الحب من وجه نظرك انانيه ولا لازم يكون فى غيره ؟؟؟؟؟؟؟

    الغيرة فى الحب مطلوبة من الطرفين بس بحدود
    هل انت بتغير لمجرد حب التملك والغيرة وفرض السيطرة ولة بتحب من الحب والخوف عليا بجد
    واحساس حلو لما تحس ان الطرف التانى بغير عليك ساعتها هتحس انك غالى علية بس متكونش غيرة تخنقى او تخنقة تكون بحدود

    -3 تحب اللى يحبك ويغير عليك ولا مش فارقه ؟؟؟؟؟

    يغير بس حدود

    -4 هل الخوف من فقدان الحبيب غير الغيره ولا هما اسمين لحاجه وحده ؟؟؟؟؟؟؟

    الغيرة مختلفة عن الخوف
    الخوف من فقدان الحبيب بيخلى الشخص يجى على نفسة كتير اووووووووووى علشان خايف انى الطرف التانى يضيع من او يفقدة
    الغيرة حب زائد او حب تملك او الرجل الشرقى طبعة كدة ولكن الغيرة الزائدة ممكن تؤدى الى فقدان الحبيب


    -5الغيره من وجه نظرك خوف عليك ولا تمسك بيك ولا اهتمام بيك ولا تدخل فى حياتك؟؟؟؟؟؟؟

    هى اهتمام وخوف وتمسك وحب بس برضة هرجع واوقل بحدود
    فى اشخاص بتغير لمجرد الغيرة المفروض اغير
    المفروض فى الموقف دة اتصرف كدى بحجة الغيرة

    فى النهاية احب اشكر قاضى المحكمة وهو ضميرى انة خلانى افضفض مع نفسى والحب هو انك تحب كلالى حواليك وبيحبوك بجد مش شرط حبيب ممكن صديق ممكن عيلة وربنا بيرتب لكل شخص الشخص المناسب لية والى هيستطيع انة يكمل معاة
    وميرسى يا سامح على الموضوع الجميل دة ومسنين استدعائك فى محكمة الحب لتدلى باقوالك
    ههههههههههههه







    [/center]
    avatar
    sameh
    +†+ نائب مدير المنتدي +†+
    +†+ نائب مدير المنتدي +†+

    ذكر
    عدد الرسائل : 3693
    العمر : 41
    الأقامة : In the bosom of the Father
    العمل : branch manager of citizen company
    الهواية : search for love Real without deception or a lie
    نقاط : 1540
    تاريخ التسجيل : 18/08/2007

    loved رد: محكمه الحب

    مُساهمة من طرف sameh في 2010-03-31, 2:39 am

    اولا احب ارحب بصديقتى الرقيقه توتا اللى بقالها فتره كبيره مش بتدخل نظرا لانها كانت مشغوله فى كورستها لانها غالبا كرست حياتها للعلم ههههههههههههههههههههههههه واحب اقولها نورتى المنتدى ونورتى صفحتى بمرورك الجميل
    ثانيا اشكرك على صرحتك الجميله
    بس احب اعلق على بعض النقط اولا الحب الاولانى التى مريتى بيه كان مجرد اعجاب لان الحب الحقيقى بيصمد مهما كانت الظروف او غالبا j كان نظره ضعيف بس اتعالج بعد كدا ههههههههههههههههه
    انا بهزر طبعا لانى عارف انك جميله واكيد ربنا مرتبلك شخص يقدر يفهمك ويقدر حبك له
    بصى اجاباتك كلها رائعه وان دلت عن شيئ تدل على مدى انسانه مرهفه الحس
    اما بالنسبه لمثولى امامك محكمه الجنايات فسوف يكون عن قريب العاجل بس من غير المثل القائل اذا وقع ...... كترت سكاكينه ههههههههههههههههههههههههه
    ولكى منى اجمل ورده علشان دخولك المنتدى وعلشان اجاباتك الصريحه


    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


    _________________
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    [img][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][/img]

    JESUS
    It can't be to leave me,because "me" are the reason why he gave up his life on the cross
    because He LOVES me

    موقعى الألكترونى
    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



    tota

    انثى
    عدد الرسائل : 32
    العمر : 31
    الأقامة : المحلة الكبرى
    العمل : Computer teacher
    الهواية : التمثيل
    نقاط : 22
    تاريخ التسجيل : 24/12/2007

    loved رد: محكمه الحب

    مُساهمة من طرف tota في 2010-03-31, 2:46 am

    ميرسى يا سامح على ترحيبك بيا ومستنين دخولك المحكمة ومتخفش احنا جهزنا السكاكين هههههههههههههههههه
    avatar
    Minas
    +منتدي الملتيمديا+
    +منتدي الملتيمديا+

    انثى
    عدد الرسائل : 676
    العمر : 26
    الأقامة : Canada
    العمل : Jesus survent
    الهواية : Music
    نقاط : 949
    تاريخ التسجيل : 25/09/2007

    loved رد: محكمه الحب

    مُساهمة من طرف Minas في 2010-03-31, 4:41 pm

    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

      الوقت/التاريخ الآن هو 2017-11-20, 11:11 pm